24 dec!

Nu har det gått över en månad sedan förra inlägget här igen, känns både ruttet och inte direkt överraskande. Har ingen vidare blogginspiration i Åbo heller som jag trodde att jag kanske skulle ha.. Våra dagar där ser ju ut nästan likadana ut varje vecka med föreläsningar, hemuppgifter, volleyboll och matmatmat.. Visst, ibland kanske vi råkar gå fel på vägen till wc och istället gå ut genom ytterdörren och hamna hemma hos någon kompis eller på Sode men när vi väl råkar gå så fel så drar jag aldrig fram kameran och fotar vad som händer. Är inte den sortens person som bara "Hej, sii hit nu! Poff." Därför känns det också som att inläggena som skulle kunna skrivas, blir rätt tråkiga när de inte innehåller bilder som hör till inläggets historia. Sad but true!
 
Annars har vi nu varit hemma i 5 dagar, och som alltid hittills har jag och T firat julen på olika håll, ingen vill skiljas från sin släkt den här dagen tydligen. Iår var vi i varje fall sista gången och firade hos mommo och moffa, nästa år blir middagen och allt det där hos moster C med familj i deras nya hus. Men nog var det lika livat i år om inte snäppet värre med två små snart 3åringar som vet hur folket ska tas på bästa sätt ;) Sen hemma så gjorde vi våra vanliga bytesaffärer och jag kom över en ask gröna kulor och en flaska minttu i utbyte mot en fazer konfekt ask och en julia låda. Bra byte måste jag tillägga, verkligen.. Imorgon ska vi skrapa lotterna vi bland annat fick av farmor och farfar och be till någon högre makt att vi för en gångs skull kanske skulle kunna vinna mer än 40€! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0