Hit och dit.

Oj! Det var nog länge sedan sist jag har satt mig ner och plitat hit någonting..
 
Sedan senast har vi:
  • Hört om översvämningar i Österbotten
  • Varit hemma ännu en gång dit
  • Klyvt ved och kört traktor 
  • Konstaterat att vi nog behöver köpa Xenon lampor till helljusen
  • Tränat mycket volleyboll, både i Åbo och hemma
  • Försökt sätta upp en spegel, borrade i väggen men det tog stop = speglarna lutar nu mot väggen i fråga och har silvertejp som håller fast dom högst upp.. Ifall nån klant skulle putta till dem.
  • Börjat period 2 i skolan, vilket betyder att vi nu också går en grundkurs i juridik med 2 lärare, varav en älskar att säga "öööhm ööuhm" efter vart annat ord och den andra tycker om "sakkäääääh" och "ellääääh"
  • Fått hit mommos super cykel! Tack till moster nr 2 för det.
  • Lyckats missa en "Rättsfalls lösning" föreläsning i misstag, som tur var kommer det 4 till!
  • Fått uppleva hur det känns av att komma till ICT huset för Infosys föreläsning och sedan i saldörren mötas av lappen "Infosys föreläsningen är inställd idag 17.10" Great feelis. Att sedan läraren skickat mail 20min före föreläsningen skulle ha börjat gjorde det ju inte direkt bättre.
Så det var väl det kan man säga! Var nog superskönt att vara hemma den här gången också, speciellt när jag fick göra något praktiskt. Det är nog bland det jobbigaste hittills också med skolan när nästan allt är teoretiskt så man börjar nog sakna att göra något "på riktigt".
 
Men det var inte lika jobbigt att åka tillbaka till Åbo denna gång, vet inte om det var för att vi var hemma längre eller om det var för att vi åkte på måndag morgon istället för på söndag kväll. Men den lite sorgsna känslan infann sig inte aldrig på allvar i måndags. När man väl har kommit hit brukar känslan annars försvinna sådär stegvis..
 
Idag då ja, ska skriva lite på vår caserapport om Hilti som ska lämnas in ikväll senast 22.00, skriva 250 ord om informationssökning + att göra ett test på 20 frågor och förstås åka på volleyboll träning! Igår tog jag även chansen att åka in till centrum för att hitta nya knäskydd då föreläsningen blev inställd. Blev lite smått imponerad över mig själv när jag talade finengelska med 2 olika expediter och båda förstod mig, försöker nog öva på att tala finska så mycket det går när jag märker att de inte kan svenska och det börjar nog gå bättre, men det är så svårt att komma ihåg alla ord så det blir nog en liten engelsk inblandning också.
 
Regnbågen! Har inte uppdaterat telefonen ännu så jag får ta panoramabilder. 
 
Ved, ved ,ved och lite sol ♥
 
Kissorna ♥
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0