Det regnade så häftigt..

.. att alla svin blev rena och människorna smutsiga! Det börjar snart stämma in på hur det är att bo i Åbo, eller det regnar inte häftigt men nog mycket och ofta. Enda dagen det har varit fint väder utan regnmoln var dagen vi flyttade hit, det vill säga 24 augusti, annars har det varit molnigt och ruskigt. Frågade av min grupp i Organisation & Ledning för någon dag sedan om det faktiskt aldrig är fint väder här så de menade på att så här har det varit hela året! Så jag ser inte framemot vintern och våren det minsta kan jag säga redan nu..
 
Annars då? Jo tack, allt flyter på som vanligt, fattig som en råtta (det känns så när man måste på allvar tänka på om man behöver köpa precis ALLT, svaret är ju NEJ men det är ju bara som så vill ha), första riktigt allvarliga rapporten inlämnad och tills måndag ska jag ha 2000 ord om Apple, vad deras problem är och handlingsplaner osv för att åtgärda problemen och hoten. Yey! 
 
Ikväll så kommer Jessica tillbaka till Åbo, vet inte hur länge hon stannar nu men hon har äntligen beslutat sig för att ta ett mellanår vilket jag tror kommer att göra henne mycket gott. För jag har nog aldrig sett någon som är så skoltrött som hon är, så slutsatsen är att Jessica flyttade hit - jag bodde "hemma" - jag flyttar hit - Jessica flyttar "hem". :) Men ikväll så ska vi väl träffas och tjattra en stund så kvällen är med andra ord räddad.
 
Sist men inte minst så önskar jag min trogna cykel rakt ner i helvetet just i detta nu. Fram tills i måndags så kunde jag bara cykla i växlarna 1-3 men inte 4-5 som bara hackade, fine by me så långt men sen på måndagskvällen när jag skulle trampa iväg på volleybollmöte så hade stackarn blåst omkull och efter det så är det precis omvänt med växlarna, så nu fungerar bara 4-5 och 1-3 hackar som bara den.. Kommer att ha såna super lår&ben muskler att det inte är klokt om inte mamma och pappa snart kommer ner med en annan cykel, för här finns det backar, lååååånga backar, höga backar och allmänt jobbiga backar att cykla uppför (aldrig finns det några nerförsbackar!?). Kan tillägga att jag nog är lite sur på S40'n också, liksom hur svårt kan det va att bara klämma ut en dragkrok där bak så jag får hem cykeln och kan byta?
 
Idag åt jag svampsoppa till lunch, satt och undrade varför den smakade så "grönt"
och fann sedan finfina barr i soppan som svar på saken.
 
Som tillägg till att vi hittade världens största Citymarket i förra inlägget,
så i helgen hittade vi nog den största bollgrillen vi sett. På det gigantiska K-Rauta of course!
För bara 1449€ är grillen er! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0