Period 3-4.

Vi körde på en mjukstart de här två första veckorna med skolan nu efter julen tydligen, men nu väntar arbete x453.. Kurserna vi har är Gr. i redovisning 10sp, Gr. i marknadsföring 10sp utan tent, Ekonomisk matte 5sp och Analys & kravhantering av IS 5sp.. Det känns kanske inte som så mycket på pappret utan vidare info men redovisningen kräver en hel del tänkande, marknadsföringskursen utan tent betyder 3-4 inlämningsuppgifter/vecka, matte är matte och analys & kravhanterings kursen har en hel del grupparbeten vilket betyder rapporter på 8ish om inte fler sidor ska inlämnas mest hela tiden. 
 
Kan lätt säga att jag ser framemot mars där vi får tenta bort både matten och AKIS!
 
Från förra onsdagen har jag snorat och snorat, i fredags tappade jag rösten och hela helgen har ögonen runnit, snoret vällt fram och hostan har skakat om lägenheten. Börjar bli rätt trött på det här nu, kämpade med att vara i skolan onsdag-fredag men nu idag (måndag) stannade jag hemma, trots att jag kanske nog skulle ha behövt vara med på Ek matteföreläsningen. J A G  V I L L  B L I  F R I S K! 
Tobias har praktiskt taget skött allt från städande, handlande och diskning till matlagande och det känns inte helt rättvist även om jag faktiskt har legat halvt om halvt död här på soffan.
 
En annan grej med kurserna under våren är också att vi verkligen behöver gå på föreläsningarna för att klara av de här kurserna, förutom AKIS. Den föreläsaren läser bara rätt av powerpointen, haha inte bra. Så det är lite störande att vara sjuk, inte mysigt att gå dit och sitta bland 160 andra heller och bara vilja hosta upp hela halsen under hela föreläsningen på 2h.
 
Blir ett långt inlägg det här märker jag.. Sist men inte minst, tror vi börjar trivas ännu bättre här nu än på hösten. Har ingen hemlängtan ännu fastän jag nog ibland saknar M&P och katterna, det här är ju liksom vårt hem nu.. Och vi kommer för andra gången att inte åka hem på 3 veckor nu eftersom jag har volleyboll turnering + match under kommande helg. Blir svårt att åka hem också när vi har föreläsningar varje dag nu måndag - fredag och vi inte gärna vill missa något. Inte speciellt roligt att åka hem fredag och åka tillbaka på en söndag, men det blir bättre i mitten av mars ♥ Nästa vecka kommer vi iallafall att komma hem, åker på torsdag eftermiddag någon gång :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0