Snoret rapporterar in!

Helgen var überbra! Tobias var kock där på lördagen och fixade till portstek som vi åt tillsammans med Simon, Peter & Jasmin. Hon var här och hälsade på över veckoslutet.. 
 
I söndags fick jag magiska fingrar
och svängde ihop en köttfärspaj med sallad som var mums!
Den åt vi av i många dagar.
 
På måndag kväll fick jag ont i halsen och igår var nog inte den roligaste dagen. Ingen direkt höjdare att cykla upp och ner för alla backar till och från skolan, snurrade som bara den i skallen när vi kom hem. Och då hade vi ändå till på köpet Gulisintagning kl 16, men vi skippade det hela efter att ha funderat en stund, Peter var den modiga och åkte iväg. Efter att vi talat med honom mitt i natten sedan så var jag nog glad att vi ändå skippade intagningen, menar att powerslide'a på en presenning halvnäck, bada i en fontän, äta mos kokad i vodka och ännu klä av sig halft näck 2ggr till + massa annat är nog inte min stil. Inte ens för att lära känna några nya människor som man ändå aldrig ser annars eftersom hela gänget bestod av både hankeiter och ÅA're. Men kan ju alltid hoppas att dom som åkte tyckte att det var roligt!
 
Idag har vi haft vår första föreläsning i "Grundkurs om Informationssystem" och hela grejjen låter riktigt lovande och intressant. Dels för att det är första ämnet som vi har som faktiskt handlar om datorer och system och för det andra så var vi inte 100 personer i samma sal som på "Grundkurs om Organisation & Ledning" i måndags. Det känns som om det är 50 personer för mycket, inte ens alla hade rum att sitta vid bord. Dessutom tror jag föreläsaren skrämde skiten ur hälften av oss när hon började rada upp allting vi ska ha gjort under 2 perioder, men det ordnade sig lite när jag satt ner igår kväll med kalendern och prickade in allt, då kändes det inte lika överväldigande som förut utan mer som att "det här kan vi nog fixa!"
 
Just nu sitter jag i soffan och snorar för mig själv medans T och Simon spelar WoW, ikväll ska vi väl hämta hem pizza från Arezzo. Dom har nog sjukt billiga pizzor faktiskt, 8€ för en jättepizza som inte ens vill rymmas in i kartongen vilket betyder att man har mat för 2 dagar! Imorgon annars så har vi föreläsning efter maten och sedan sticker vi hemåt mot Österbotten, ska bli roligt att se mamma och pappa igen. Ibland saknar man nog dem lite trots allt.
 
Annars så börjar jag bli lite rädd över att man redan har influerats av den roliga högsvenskan eller vad man ska kalla det som dom pratar här. Flera gånger nu medans jag skrivit det här inlägget så kommer jag på mig själv att tänka på den dialekt dom talar här och det låter så roligt! Ena dagen så hade vi en föreläsare som pratade om "eller" som "elläääh" och "saker" som "saakkääääh", haha!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0