Allt rullar på.

Sedan senast har vi hunnit med en hel del!
  • Varit hem till Österbotten en sväng, hälsat på alla, varit på födelsedagskalas och american car avslutning
  • Hittat absolut världens största (enligt oss) Citymarket här i Åbo, chipshyllan som var 1km lång förklarar allt
  • Varit på föreläsningar och en gästföreläsning som gick på finska, den fick man inte mycket ut av..
  • Börjat arbeta med alla rapporter och saker som ska inlämnas med jämna mellanrum!
  • Grillat hos Tommy
  • Skaffat ett till cykellås för ynka 9€
  • Börjar spela volleyboll i ett damlag, ska även spela med Österbottniska Nationens lag i höst mot alla andra klubbar
 
Idag fredag så har vi som vanligt inte haft nån föreläsning, så har vi det ända fram till januari btw. Så jag har haft möte med Organisation & Ledningsgruppen där vi fixade ihop analysrapporten om den där gästföreläsningen som gick på finska. Som tur var består 3/4 av min grupp av tvåspråkiga så genom att sitta och diskutera föreläsningen med dem gav mig mycket mer än gästföreläsningen i sig självt. I helgen ska jag komponera (vilket betyder flumma) ihop första rapporten till Infosys, den handlar om en artikel vi i Infosysgruppen har har valt ut att analysera + två företag som vi synar i grunden, vilka systemlösningar de använder, vilken data de får ut och vad de använder den till och vilken kunskap de får genom att använda just de systemlösningarna. Rätt så intressant faktiskt, svårast är att få till referenserna och vilka teorier som stöder våra funderingar.
 
American cars avslutning i Vasa den 8.9
 

Ikväll ska jag belöna mig själv med ett sånt här


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0