Powerpark.

Igår tog vi en sväng till Powerpark tillsammans med T's syster m.fam. Dagen började alldeles strålande (läs dåligt) när vi tankade och jag var påväg in i bilen igen, då snuddade armbågen vid fickan och iPhonen åkte rätt ner med framsidan i betongen. Tog upp den och glaset var förstås helt söndersprucket.. Blev att göra om rutten till Powerpark så att den också innehöll ett stopp på iTronic, tänkte dö på fläcken när försäljaren där sa "Jaa kostnaden blir nog över 400€". För ett jvla glas!? tänkte jag och började snabbt räkna i huvudet vad jag nu måste skära ner på för att inte tappa allt för mycket pengar.. Nå, ringde till försäkringsbolaget och där har jag tydligen också nån försäkring fixad som ersätter alltihopa nästan. Självrisken var bara 50€ så det blev ju inte så farligt i slutändan.
Åkte vidare sen mot Powerpark och kom dit runt 12 tiden, så mycket bilar och folk. Tänkte att här blir det nog långa köer hela dagen lång och så blev det nog också egentligen. T.ex så tog det nog över en halvtimme i kön till Booster för Elisa och det var nog nästan snudd på samma tid i trä bergochdalbanan. Hade med kameran så knäppte några kort, var lite harmad över att jag inte lånade telezoomen när jag var hemma i måndags men det gick rätt bra iallafall. Vädret visade också sin bättre sida så fastän varken jag, T eller Tessa hade köpt åkband så hade vi det bra, vandrade runt och tittade till och med till in på inomhusbanan för go-carts. Var på språng från 10 på morgonen till lite över 10 på kvällen, så det var rätt skönt att komma hem där tillsist också.

Anna i grått och blått och Elisa i rosa rutigt på andra raden.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0