Rond 2 mot TYS.

Oj idag har det hänt en del, vet inte riktigt var jag ska börja. Jobbet gick väl relativt smärtfritt, sista dagen imorgon!
T ringde runt halv två tiden och var väldigt uppjagad över hur TYS hade behandlat honom när han ringde och frågade om hyran de kräver av oss för juli månad i Åbo. Tanten i andra änden bokstavligen skällde ut honom och sa/frågade bl.a av honom om "Vi inte kan läsa", "Vi kan väl ta vårat pick och pack och flytta ner i juli och inte augusti" och "Vi ska betala hyran och inte ringa till TYS om sånt här" mm, service minded tant javisst!.. Vänligt bemötande där minsann när han ifrågasatte varifrån de har tagit att vi ville börja hyra från 1 juli när vi har fyllt i från 1 augusti.. Nåja, ringde åt pappsen och han ringde också dit, fick säkerligen samma tant i luren som T och han fick sig också en utskällning men då ringde han åt nån annan där som tog fram papper på att vi hade fyllt i från 1 juli.. Konstigt eftersom när jag fyllde i blanketten på nätet fanns bara en i kryssnings ruta för första års studeranden där man kunde kryssa i om man ville börja hyra från 1 augusti, inget annat. Och jag kryssade i ruthelvetet. Till och med dubbel kollade med Peter's ansökning och han har också kryssat i rutan och där står det från 1 augusti. Luktar ändå lite skumt när första tanten blir sådär het runt gröten och inte bara tar fram pappren utan skäller ut istället.
Tur att vi båda två har snälla föräldrar som är villiga att hjälpa till så nu har/ska de betalt in hälften var åt mig så jag får hyran betald för juli, 604€ är väldigt mycket pengar.. Så ett stort tack till dem! ♥

Annars idag så har jag haft en grym huvudvärk pga hela TYS juttun, kan inte fatta hur de kan ha en såndär tant att vara i "kundtjänsten" åt dem? T har skickat in lite feedback åt dem.. Efter jobbet så har jag bara slappat och läst tidningar medan T har ljudisolerat S40'n, han hade tydligen läst någonstanns att de fuskat med ljudisoleringen där bak runt hjulen och grejjer så han beställde hem isolering från Biltema för nån dag sedan och nu är bilen mycket tystare än förut!

Bild från Starören tagen med iPhonen ikväll


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0