Vänder sakta men säkert åter till verkligheten..

Helgen blev bara bättre och bättre. Lördagen spenderade vi mest i lathetens tecken, åkte in till Vasa en sväng och handlade hem världens bästa luftmadrass, iallafall så hoppas jag att den lever upp till sitt pris i framtiden! På kvällen städade och torkade jag golven sen gick vi ner till Sale och mötte upp några där. Anton var chaffis och skjutsade några till Faggen, Tommy kom hem med oss och vi chillade och tittade film. Sedan kom även Anton och en del av de han var chaffis åt hit. Så summa sumarum var när vi åkte från lägenheten på söndag eftermiddag så var den allt annat än städad..

Söndagen då ja, höll smått på att gå isär när det tog så länge innan klockan slog 14.00 och vi skulle åka, iväg kom vi tillsist och kvällen spenderade vi på Amarillo och "koulu" i Åbo. Träffade Jessica för första gången på länge också när hon var med oss en stor del av kvällen, det där måste vi göra om!

Mittiallt var måndagen här och vi åkte in till Helsingfors, släppte av Lucas vid hans lägenhet och började därefter söka efter en bra parkeringsplats en bit från fiskehamnen, turligt nog så hittade vi en fin och lite undangömd P-plats vid en begravningsplan = GRATIS. Dagen på området gick ändå ganska snabbt, är mest besviken över att dom inte hade dom goda chickenwingsen!
Allt gick rätt lungt till tills jag gick på wc en sista gång och skulle ta mig dit närmast scen igen, då hade dom slutat släppa in folk dit mittiallt, nåja efter en stunds trängsel och lite knuffande hit och dit stod jag längst fram i kön, fast på fel sida. Tydligen så släppte de ut på ena sidan på ett 5-6m långt område och in på andra sidan. Damn! Tillsist efter att ha blivit rejält söndermosad så började dom släppa in lite till folk där, trodde aldrig jag skulle ha en chans å klämma mig till andra sidan men skam den som ger sig! Efter en allt annat än välmående handled var jag inne hos de andra 3 och det var ungefär en halvtimme tills Metallica skulle börja. Tobias och Jimmy hade letat sig bort från massan som stod där i mitten nästan längst fram eftersom det blev ett sånt tryck där men Anton stannade kvar där. Och det kändes nog som om Metallica var lite bättre iår än för 3 år sedan, feelisen när de spelade "For Whom the Bell Tolls" eller "One" till exempel var obeskrivlig!

1. Folkmassan bakom, typ över 45 000 människor.
2-3. Hetfield, stod nära vänstra kanten, närmare än vi var på Iron Maiden!
4. Scenen sett lite längre bort ifrån när vi ska gå "hem".
Andra band vi också såg var Hardcore Superstar, Gojira, Ghost, Amorphis och Machine Head.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0